در قلب افغانستان چه می گذرد؟
در قلب افغانستان چه می گذرد؟

تشديدخشونت ها از سوي طالبان

افضل و محمد عمر از پيشاور پاکستان وارد کشور شده بودند.
به گفته اين مقام امنيت ملي، اين دو فرمانده طالبان، اعضاي سازمان اطلاعات ارتش پاکستان )آ ياس آي( هستند.
براساس گزارش اداره امنيت ملي، متهمان مواد منفجره اي را که به شهر کابل منتقل کرده اند، از يک انبار مواد منفجره از محله اعيان نشين "حيات آباد" شهر پيشاور بارگيري کرده بوده اند.
همچنين يک ويدئوي ضبط شده شبه نظاميان را در حال برنام هريزي براي حمله به استاد خليلي، معاون رئيس جمهوري نشان مي دهد.
آقاي طاهري افزود که سه مرد ديگر نيز به اتهام تلاش براي حمله انتحاري به استاد خليلي، معاون دوم رئيس جمهور، دستگير شده اند که تصور مي شود اعضاي شبکه حقاني باشند.
اين مقام امنيت ملي افزود که اين سه مرد شهروندان افغانستان هستند.
براساس ويدئويي که امنيت ملي در اختيار رسان هها قرار داده است، شبه نظاميان در حال برنامه ريزي براي حمله به استاد خليلي معاون رئيس جمهورهستند.
امنيت ملي گفته است که اين ويدئو از يک مخفيگاه تروريست ها" به دست آمده است.
هفته گذشته در جريان موجي از حملات سازما ندهي شده به وسيله مهاجمان انتحاري در کابل و چند ولايت ديگر دس تکم ۵۱ نفر کشته شدند که ۳۶ تن از آنها مهاجمان انتحاري بودند.
براي سازماندهي انفجارهايي در محلات شلوغ پايتخت بوده اند و مقدار زيادي مواد منفجره را زير بار کچالودر يک موتر جاسازي کرده بودند.
او افزود که سه تن از بازداشت شدگان پاکستاني و دو تن ديگر افغان هستند.
اين مقام امنيت ملي گفته است که اين پنج تن به دستور دو فرمانده گروه طالبان پاکستاني به نام نور مقا مهاي امنيتي ملي اعلام کرده اند که ۵ شورشي مظنون را به اتهام برنام هريزي براي يک حمله بزرگ در شهر کابل بازداشت کرده اند.
شفيق الله طاهري، از مسئولان اداره امنيت ملي گفته است که يک موتر حامل ۱۰ تن مواد منفجره مربوط به اين گروه پنج نفري ضبط شده است.
اين مقام امنيت ملي گفت که اين مردان در تلاش وزارت داخله گزارش ها مبني بر دخيل بودن نيروهاي پوليس کشور در فروش مواد مخدر به نيروهاي امريکايي را رد مي کند. به تازه گي خبرگزاري اسوشيتد پرس گزارش داده است که سربازان امريکايي در افغانستان مواد مخدر را از سربازان پوليس و اردوي ملي اين کشور خريداري مي کنند.
اين بارنخست نيست که نيروهاي امنيتي افغان به اجراي اعمال غير قانوني متهم مي شوند. اما وزارت داخلهء کشور اين گزارش ها را به شدت رد کرده و بي اساس مي خواند. صديق صديقي سخنگوي اين وزارت به روز يکشنبه گفت که پوليس خود سرگرم مبارزه با توليد و قاچاق مواد مخدر در اين کشور است: « موضوعاتي که در اين گزارش آمده، براي ما قابل تاييد نيست.پوليس با کساني که در توليد و
قاچاق مواد مخدر دخيل اند، سخت مصروف مبارزه است. در اين گزارش خبرگزاري اسوشيتد پرس آمده است که اردوي امريکا در بارهء استفادهء سربازان اين کشور از مواد مخدر در سال هاي 2010 و 2011 در افغانستان تحقيق کرده است. به اساس ارقامي که از سوي اردوي امريکا در اختيار فرماندهي تحقيقات جنايي اردوي اين کشور قرار گرفته و خبرگزاري اسوشيتد پرس نيز به آن دست يافته، در اين مدت هشت سرباز امريکايي به دليل استفاده از مواد مخدر جان هاي خود را از دست داده اند. اسوشيتد پرس همچنان مي نويسد که در برخي موارد قراردادي هاي افغان نيز در برابر پول براي سربازان امريکايي مواد مخدر از جمله هيرويين فراهم مي کنند. در اين گزارش نه تنها نيروهاي پوليس بلکه سربازان اردوي ملي نيز در فروش مواد مخدر به سربازان امريکايي در اين کشور دخيل دانسته شده اند.
پيش از اين روزنامهء وال استريت ژورنال گزارشي را مبني بر انتقال مواد مخدر و سلاح توسط نيروهاي اردوي ملي کشور به نشر رسانده بود.
در اين گزارش که در ماه مارچ سال جاري ميلادي به نشر رسيده، به نقل از منابع معتبر افغان گفته شده که از طياره هاي مربوط به اردوي ملي کشور مواد مخدر و اسلحهء غير قانوني در بخش هاي مختلف اين کشور انتقال مي گردند. اما وزارت دفاع افغانستان با پخش اعلاميهء اين گزارش ها را کاملاً رد کرده و آنرا مغرضانه خوانده بود. برمبناي گزارش ها افغانستان هنوز هم حدود نود درصد از مواد مخدر جهان را توليد مي کند. گفته شده که بخش عمدهء پول به دست آمده از تجارت مواد مخدر به جيب مخالفان مسلح مي ريزد و از اين پول در مبارزه با نيروهاي افغان و بين المللي در اين کشور استفاده مي شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال در تاريخ پنج شنبه 7 ارديبهشت 1391برچسب:, توسط فیاض